Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Własna strona internetowa.

Dlaczego własna strona internetowa jest ważnym elementem życia współczesnego człowieka, pasjonata czy przedsiębiorcy i nie zastąpimy jej darmowym blogiem, profilem w socjalmediach czy darmowym adresem internetowym.
Zasadnicza różnica pomiędzy własną stroną internetową, a jakimkolwiek innym dostępnym medium internetowym polega na prawie własności i koszcie utrzymania.


Za darmo ale bez prawa własności – wszelkie darmowe media internetowe udostępniające możliwość zaistnienia w Internecie w zależności od własnych regulaminów najczęściej umożliwiają zaistnienie w sieci w zamian za publikowanie reklam. Wszelkie informacje, które umieścimy przestają być naszą własnością. Jeżeli przez lata będziemy korzystać z cudzego medium i osiągniemy sukces naszej strony internetowej czy profilu może okazać się że z dnia na dzień tracimy wszystko bo nasz adres wraz z całą zawartością został sprzedany. Dlatego tak ważne jest zapoznanie się z regulaminem.


Płatne ale własne. Na koszt utrzymania własnej strony internetowej składa się kilka elementów, w skrócie:
Adres internetowy (domena): około 100 brutto/rok.
Miejsce w sieci na pliki (serwer): około 123 brutto/rok.
Wykonanie strony internetowej: we własnym zakresie lub około 650 brutt/jednorazowo.
Obsługa techniczna strony internetowej: we własnym zakresie lub około 123 brutto/miesięcznie.
Wprowadzanie treści na stronę internetową: we własnym zakresie lub około 123 brutto/miesięcznie.

Adres internetowy (domena) - Wybrany unikalny i wykupiony przez nas adres internetowy należał będzie do nas tak długo jak będziemy opłacać jego utrzymanie, zwykle abonament opłacany jest na 1 rok i wacha się w cenie od kilku złotych za pierwszy rok do 400 zł netto przy domenie np. .career, rejestracja domeny .pl wach się od 8 zł netto do 100 zł netto za przedłużenie. Ceny uzależnione są od rodzaju domeny którą rejestrujemy i rejestratora u którego rejestrujemy naszą domenę. Cennik domen polecanego partnera. Jeżeli celowo wybierzemy adres internetowy który powiązany jest ze znaną marką może okazać się że go utracimy, więcej na ten temat w artykule Utrata Adresu Internetowego.
Miejsce w sieci na pliki (serwer WWW) - każda strona internetowa zawiera informację cyfrową która zapisywana jest w plikach i/lub bazie danych (wikipedia: serwer) , pliki i baza danych muszą być zapisane w miejscu podłączonym do internetu i dostępnym 24h na dobę 7 dni w tygodniu. Serwer WWW można wykonać we własnym zakresie ze starego komputera lub wykupić usługę hostingu. Ceny takich usług wahają się od 50 zł netto rocznie do kilku tysięcy przy sporych wymaganiach. Cennik serwerów polecanego partnera.
Wykonanie strony internetowej i obsługa techniczna strony internetowej – każdy może samodzielnie wykonać stronę internetową i realizować jej obsługę. W internecie jest wiele dostępnych poradników jak samodzielnie wykonać stronę internetową i jak dbać o jej bezpieczeństwo. Takie usługi można zlecić również nam. Koszt wykonania i obsługi strony internetowej jest uzależniony od nakładu pracy.
Wprowadzanie treści na stronę internetową - jeżeli mamy już wykonaną stronę internetową i zadbaliśmy o to aby miała ona przyjazny panel administracyjny to nie powinno być problemów aby samodzielnie wprowadzać dane na naszą stronę internetowa. Takie usługi można zlecić również  nam.

Prezentując treści w internecie nie zapominaj o przestrzeganiu prawa:
Informuj o plikach cookies wiecej na ciasteczka.org.pl

 Pamiętaj o nowych przepisach związanych z RODO.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Logo powinno być proste

Logo powinno być proste, czyni go wtedy uniwersalnym, łatwo rozpoznawalnym i najistotniejsze łatwym do zapamiętania. Powinno zawierać w sobie unikatowe elementy. Z drugiej jednak strony nie powinno być przejaskrawione.

Logo łatwe do zapamiętania. Osiągamy to dzięki prostocie znaku.

Logo powinno być ponadczasowe. Projektując logotyp pomyśl i odpowiedz sobie na pytanie: czy będzie on tak samo efektowny za rok, 2, 5, 10, 100 lat?

Logo powinno być uniwersalne. Powinno być zaprojektowane tak, aby można było je wykorzystać na wiele różnych sposobów np.: grafika na stronie internetowej, druk na papierze, tkaninie, folii, reklamie wielkoformatowej, wizytówkach, papierze firmowym,  itd. Wszystko to sprawia, iż logo powinno być projektowane zawsze w wersji wektorowej. Taka postać, w przeciwieństwie do wersji bitmapowej, jest łatwo skalowalna bez utraty jakości.

Pliki rastrowe, z uwagi na to że mają określoną szerokość i wysokość wyrażoną w pikselach, nie są przystosowane do zmiany wielkości. Jeśli przyjmiemy, że w druku na jeden cal przypada 300 pikseli obrazka (standardowa wartość) to przesyłając grafikowi logo w pliku rastrowym o wymiarach 300 x 150 pikseli możemy je wydrukować w wielkości około 1 x 0,5 cala (około 2,5 x 1,25 cm). Jeśli nasze logo ma być w druku większe, konsekwencją jego przeskalowania będzie utrata jakości wynikająca ze sztucznego dodania pikseli (tak zwana interpolacja).
Zastosowanie plików wektorowych pozwala przeskalować logo do potrzebnego nam rozmiaru bez utraty jego jakości. Wynika to z faktu, że dokonujemy jedynie transformacji matematycznej.
Przesłanie logo w formacie wektorowym pozwala użyć jednego pliku zarówno do wizytówki, ulotki, teczki jak i do billboardu.
Jeśli mamy pliki wektorowe w różnych formatach warto zapytać projektanta, który format będzie dla niego najwygodniejszy, albo przesłać te, którymi dysponujemy. Pamiętajmy, że część grafików może używać Corela (ci będą preferować pliki CDR), a część pakietu Adobe (ta grupa nie będzie miała problemów z wykorzystaniem pliku AI oraz PDF). EPS powinien dać się wykorzystać w obu przypadkach.

Kiedy projektujesz logo, zastanów się, czy będzie ono wyglądać równie efektownie, gdy będzie wydrukowane:

    w jednym kolorze
    w negatywie (jasny kolor na ciemnym tle)
    w rozmiarze znaczka pocztowego
    w rozmiarze bilbordu na ulicy

Warto rozpocząć projektowanie logo od wersji czarno-białej, zwracając uwagę na jego kształt, a potem dopiero zmieniać mu kolory. Należy przy tym nie przesadzać z ich ilością, mając na uwadze późniejsze koszty druku takiego znaku (najlepiej wyglądają znaki w dwóch, maksimum trzech kolorach). Należy unikać stosowania przejść tonalnych (raster), które nie zawsze są możliwe technicznie do odtworzenia (np. w hafcie).

Szczególną uwagę chciałbym zwrócić na ilość tekstu w logo. Powinno być go jak najmniej, aby równie dobrze wyglądał na reklamie wielkoformatowej jak i w nadruku czy w hafcie na odzieży. Czy wiesz, że litery w sitodruku i w hafcie, które mają mniej niż 5 mm wysokości stają się nieczytelne? Wpływ na to ma nierówna struktura tkaniny (splot) oraz, w przypadku haftu, grubość użytej nitki.

Logo powinno być zrozumiałe dla odbiorcy. Zastanawiając się nad projektem logo, należy zwrócić uwagę na to, czy jego “wymowa” jest odpowiednia dla firmy, którą reprezentuje. Jednocześnie znak nie koniecznie powinien mówić bezpośrednio, czym zajmuje się firma, którą reprezentuje. Gabinety stomatologiczne nie muszą mieć w swoim logo zęba, restauracje – jedzenia, a fabryki mebli – mebli. Popatrzcie: czy firma Apple zajmuje się przetwórstwem owocowym? Czy Mercedes, Opel, Citroen i inne koncerny samochodowe mają w swoim logo zarys auta? Nie, a jednak ich znaki są kojarzone z tym, czym się zajmują.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

FACEBOOK - Jakie są wymiary zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle strony?

Zdjęcie profilowe strony:

  • na komputerach jest wyświetlane jako obraz o wymiarach 160 x 160 pikseli, w smartfonach – jako obraz o wymiarach 140 x 140 pikseli, a w większości telefonów wielofunkcyjnych – jako obraz o wymiarach 50 x 50 pikseli.
  • musi mieć co najmniej 180 x 180 pikseli.
  • zostanie przycięte do kwadratowej ramki.
  • na komputerach jest wyświetlane 16 pikseli od lewej krawędzi i 176 pikseli od górnej krawędzi zdjęcia w tle strony
  • w smartfonach jest wyświetlane 24 piksele od lewej krawędzi, 24 piksele od dolnej krawędzi i 196 pikseli od górnej krawędzi zdjęcia w tle strony.

Zdjęcie w tle strony:

  • na komputerach jest wyświetlane jako obraz o wymiarach 851 x 315 pikseli, a w smartfonach – jako obraz o wymiarach 640 x 360 pikseli.
  • nie wyświetla się w telefonach wielofunkcyjnych.
  • musi mieć co najmniej 399 x 150 pikseli.
  • Aby uzyskać najkrótszy czas wczytywania, prześlij plik sRGB JPG o wymiarach 851 x 315 pikseli i rozmiarze do 100 KB.

W przypadku zdjęć profilowych i zdjęć w tle strony z logo lub tekstem lepsze wyniki może dać skorzystanie z pliku PNG.

Przykład wyświetlania na komputerze:

Search